Zamawianie kuriera odbywa się poprzez formularz nadawania
Po wysłaniu zlecenia, wymagana jest płatność za usługę. Można jej dokonać poprzez przelew lub dodać do koszyka płatności Po kilku minutach od zaksięgowania płatności, na Twojej skrzynce pocztowej znajdą się dokumenty przewozowe. Pamiętaj , że nadawca musi je wydrukować i nakleić na przesyłkę.
Gotowe !
Pamiętaj, że jako nadawca przesyłki musisz wydrukować dokumenty przewozowe .
Takim dokumentem jest etykieta na której znajdują się wszystkie informację wpisane przez Ciebie do systemu - niezbędne dla kuriera aby prawidłowo dostarczyć Twoją przesyłkę. Jest ona również potwierdzeniem opłacenia nadania przesyłki. Znajduje się na niej kod kreskowy, który przewoźnik skanuje co umożliwia Ci śledzenie przesyłkę na każdym jej etapie transportu .
Brak etykiety może skutkować odmówieniem przez Kuriera przyjęcia przesyłki i naliczeniem dodatkowej opłaty za pusty podjazd . Koszt ten ponosi zleceniodawca zamówienia.
Jeśli przesyłkę kurierowi przekazuje inna osoba niż zlecająca dopilnuj aby nadawca wydrukował dokumenty i nakleił na przesyłkę.
Zamówiłeś kuriera a nie otrzymałeś dokumentów przewozowych. Co należy zrobić ?
Dokumenty przewozowe wysyłane są na adres e-mailowy zleceniodawcy/nadawcy
po zaksięgowaniu płatności .
Możesz również pobrać je ze swojego konta logując się na Donati24
Aby wysłać kilka paczek/ palet do jednego odbiorcy nie ma potrzeby wpisywania wszystkich danych od nowa . Wystarczy w panelu zmawiania kuriera kliknąć „+ DODAJ KOLEJNE OPAKOWANIE DO PRZESYŁKI „
Jest to równie proste jak nadanie zwykłej przesyłki .
Podczas nadawania przesyłki po wybraniu kuriera rozwija się pole „ Dodatkowe usługi” . Należy zaznaczyć „ pobranie” uzupełnić kwotę pobrania jaką kurier ma pobrać od odbiorcy .
Jeśli odbiorca ponosi również koszt kuriera dopisz koszt kuriera do kwoty pobrania .
Następnie wpisz rachunek bankowy na który trafią środki z pobrania.
Opcja ta jest niedostępna dla Kuriera Pallex
Aby sprawdzić czy twoje zlecenie zostało przez Nas przyjęte zaloguj się do swojego konta na D24. Aktualny status przesyłki dostępny jest w zakładce „Zamówienia”
Możesz również sprawdzić status zamówienia na stronie głównej w zakładce „śledzenie przesyłek” Podaj numer przesyłki oraz wybranego kuriera następnie kliknij „szukaj”